Här är en bild från maten i tisdags som åts tillsammans med familjen på Berns Asiatiska. Och jag ljuger inte när jag säger att det var bland det godaste jag någonsin ätit. Och definitivt den godaste asiatiska maten. Jag fick höra att man efter ett besök på Berns inte uppskattar annan sushi lika mycket och jag kan inget annat än att hålla med.

​Det började med att vi fick in våra menyer men jag hade redan kollat på hemsidan och var säker på vad jag ville beställa - den största portionen sashimi de hade plus (två lådor, hehe) ångkokta edamamebönor med flingsalt. Övriga familjen valde avsmakningsmenyn men eftersom jag inte äter kött så valde jag en rätt där jag kunde äta upp allt vilket jag självklart också gjorde. På min sashimitallrik låg ett antal bitar av lax, tonfisk, yellowtail, sweet scampi, pilgrimsmusslor, krabba och makrill toppat med rom och lite örter. SÅ HIMLA GOTT!! Det går inte ens att beskriva den underbara smaksensationen. Som avslutning på det hela delade jag och mamma på en kanna kaffe. Kan det bli mycket bättre än såhär i matväg? Tror inte det.

Kommentera

Publiceras ej
Blogroom.se